dimarts, 23 d’octubre del 2007

Notícia convertida en novel·la

Agressió racista(Notícia)

La Guàrdia civil ha detingut a Santa Coloma de Cervelló(Baix Llobregat) un jove per agredir i insultar a una menor equatoriana en un tren dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya(fgc)

El noi va pegar puntades de peu i cops de puny a a la noia, de 16 anys, a més d'insultar-la greument i amenaçarla de mort pel seu origen. Sergi Xavier espanyol de 21 anys i que ja té antecedents per robatori amb violència,va ser detingut divendres passat davant el seu domicili de Santa Coloma i ja va passar a disposició judicial,segons han explicat fonts de la Guàrdia Civil

Segons les imatges del combi, que cobria la trajectória entre la plaça espanya i Martorell el 7 d'octubre,i la versió de la vícitma, l'agressor estava parlant per tlèfon mòbil i va dir paraules com"moro" "tret" i "matar" En algun moment de la conversa, la jove va mirar-li i aquest, quan se'n va adonar, es va acostar a la menor i sense deixar la conversa telefònica la va insultar amb paraules com "immigrant de merda", a més de dir-li que tornés al seu pais. Els insults i cops qu no va fer, segons les imatges,cap intent per parar l'agressor , tot i que possiblement no va actuar per por de rebre algun cop.
A continuació, la menor va trucar al telèfon d'emergències 112.l'estació de Sant Vicenç dels horts,la van atendre els agents de la Guàrdia Civil,que la van trobar en estat de xoc i molt espantada.La menor no volia acudir a un metge ni denunciar l'agressió.Des d'aleshores te fòbia a sortir al carrer.

Novel·la
Era una tarda molt trista, sortia rutinàriament del treball i vaig decidir agafar els ferrocarrils,encara que sempre viatjava en metro, desafortunada la meva sort. El que no s'havia es que m'empanadiria d'aquesta acció meva tan repentina.
Vaig seure tranquilament i em vaig conectar el mp3, però cuan anava a conectar-me l'altre auricular, vaig escoltar a un pasatger, no gaire lluny meu, que cridava molt esbarat dient paraules com "tret" "moro de merda", "immigrant" , automàticament em va mirar i es va aixecar, jo vaig fer que no el mirava, encara que el meu rabet de l'ull estava fixament concentrat en trobar-lo.
De sobte vaig notar alguna cosa que m'estava empentant, donant cops de puny i que em feia mal, no entenia res, volia aixecar el cap i em pesava, només desitjava veure que era aquella força incontrolable que ningú parava; Seguidament, vaig escoltar veus que deien "torna al teu pais" "immigrant de merda" "meuca"..Estava molt espantada i no trobava raó de perquè ningú m'ajudava.Tot aixó va continuar sobre meu, fins que el noi, que havia vist anteriorment, baixà del vago, havia sigut ell, el que parlava per telèfon, al que jo no l'havia fet res, al cual al meu rabet de l'ull no li treia la vista..
Per soposat vaig sortir i vaig trucar a emergències, no sabia que fer,ni a qui acudir, va venir la Guàrdia Civil, però no conseguia posar coherència a les meves paraules.Em van dir que el denuncies, que anès al metge, que fes part de tot el que havia passat, però tenia por..molta por..
Finalment ho vaig fer, el vaig denúnciar i el van buscar fins que va ser detingut,poques hores despres vaig soposar que havria sigut per racisme, ara continuu tenint por, estic espantada..no vui sortir al carrer, tinc por de trobar-me'l, crec que s'està creant el meu interior una mena de fòbia..