dissabte, 19 d’abril del 2008

Portada K.L Reich

Aqui deixo la meva portada de K.L. Reich.

Aquest cop, he volgut basar la meva portada en una fotografia simbólica, aixi que per entendre-la, cal anar més enllà del que es veu a simple vista.
Si us fixeu podeu trobar una gàvia, principal motiu per el qual vaig escollir la fotografia, i en segon lloc, trobem un mico tancat a dintre.
La simbologia la trobem en l'animal ( el mico) al qual tenen tancat en una gàbia, al igual que els pressos al blok o a les habitacions. Una altra simbología es que si ens fixem en la fotografia veurem que el mico està col·locat de manera que dona la cara a l'obertura de la gàbia com si estigues esperant que aquesta fos oberta, que podría representar el filferro del recinte que envoltava la porta perquè els pressos no s'escapesin. (I en diversos moments podríem trobar aquesta imatge en el llibre, de com els presos miraven a travès de la porta o fins i tot alguns envalentonats desesperats per l'alliberació d'aquell "infern" eren capaços de intentar traspasar-la) La terçera simbología la trobem en el tracte que rebien aquells homes amb la comparació amb un animal 1; En aquest cas el mico representaria la diversió, per exemple, i l'home a les gàbies del camp de concentració, mà d'obra per el treball. (Això no treu, que depenen de les raçes, alguns fossin "utilitzats" com una diversió, un exemple clar, el trobem en els jueus o els txecs.)
Ara que e expressat la simbologia, per la qual e escollit aquesta fotografia o portada, m'agradaria saber que havíeu pensat abans de llegir la meva interpretació; I si sense llegir-la havíeu tret alguna conclusió o simbologia. Podría ser divertit aixi que si us plau comenteu-la. Gràcies.

1: Volía deixar clara una cosa, e utilitzat aquesta frase, la qual no m'agrada gaire utilitzar, perquè les persones lectores de la portada entenguessin la simbologia de la qual estava parlant, però no estic gens d'acord, que en ple segle XXI, mantinguem un vocabulari de superioritat en diversos àmbits (tant podría ser cap a les dones, com cap els nens explotats a treballar, per tant,també com per als animals..)