divendres, 11 d’abril del 2008

El gran dictador


EL GRAN DICTADOR


Títol: El gran dictador:
Direcció: Charles Chaplin
Producció:Charles Chaplin

Guió:Charles Chaplin
Sonido:Percy Townsend y Glen Romynger
Fotografía:Karl Struss i Roland Totheroh
Montaje:Willard Nico
Efectos especiales:Jack Cosgrove
Reparto:Charles Chaplin, Paulette Goddard, Jack Oakie, Reginald Gardiner,Henry Daniell, Bill
Gilbert.
Género:Comedia
Duració:124
minuts
Companyies productores: United Artists


El gran dictador és una pel·licula publicada a Nova York 15 d'octubre de 1940.


És una sàtira del feixisme, a Adolf Hitler i el seu Nacionalisme.

Aquesta pel·lícula esta filmada a la Segona Guerra Mundial.

Aquesta va ser la primera pel·lícula on Charlot parlaba i la primera pel·lícula amb diàlegs sonors.

Aquesta, Chaplin interpreta dos personatges.

Aquesta era una de les favorites de Hitler al seu cinema particular, anys desprès Chaplin va afirmar que si hagués sabut l'horror i els crims que es portaven a terme als camps d'extermini nazi no l'haguès realitzat; La paradoxa és que mostra al realitzar-la una gran càrrega de moralitat i mostra moltes parodies i crítiques cap a un sistema polític tan fort com el nacionalisme; A més al final de la pel·lícula fa un manifest on exposa l'horror de la guerra i l'horror d'estar sotmes a la figura d'un dictador.


La pel·lícula va estar censurada a Espanya(1940-1975) a Alemanya i a Irlanda.


Aquesta pel·lícula sobre El gran dictador, ja me l'havien recomenat fa temps.El meu tiet em va informar sobre ella i em va explicar un parell d'anecdotes sobre Charles Chaplin, (més que anècdotes cotilleos) i vaig decidir baixar-me la pel·lícula, vet aquí que encara que la tinc fa com uns cinc mesos encara no e tingut temps de parar a veure-la(quan no és una cosa es una altra) Però és una de les coses que tinc per fer durant l'estiu.Penso que m'agradara sobre tot l'ironia de la pel·lícula, ja que juguem amb ventatge al haver descobert tots els horrors que es feien sobre la dictadura de Hitler, llavors serà interesant fer un contrast sobre el que es volia ensenyar i el que es objectivament.Crec que em divertira poder comentarla i criticarla.Carmesina