Una de les característiques de K.L. Reich és el narrador omniscient selectiu, un narrador objectiu que es focalitza en diferents personatges, donant una visió dels fets globalitzadora, ja que Amat, en aquesta novel·la, en comptes de narrar un testimoni en concret va voler focalitzar els fets en diferents personatges, de diferents ideologies i de diferents nacionalitats.
Així doncs, la portada mostra com la mà -personificant el poder del narrador- domina d'alguna manera, o selecciona i determina les accions de cada personatge -quatre en la imatge. La mà, a més, està projectada a dalt de tot, com si d'una càmera es tractés, una càmera que ho veu tot i que pot posicionar-se segons quina escena vulgui representar o quin personatge vulgui detallar.
Deixant a banda la mà, els personatges que apareixen il·lustrats estan representats "en escala", de manera ascendent. Això pot donar peu a dues interpretacions diferents, ambdues possibles tenint en compte la intenció de l'autor en aquesta novel·la concentracionària.
D'una banda s'observen quatre personatges diferents, dels quals cadascú apareix en un estat d'ànim diferent. De dreta a esquerra, un personatge abatut completament; un altre que, tot i arrossegant-se, es pot aixecar i avançar; un tercer es manté ja dret i s'inclina lleugerament cap a l'espectador, donant l'esquena a la paret que té al darrere; el quart personatge, dret amb els braços alçats, es mostra "lliure", perfectament podria ser que cridés "eureka". D'aquesta manera es compliria la voluntat d'Amat de classificar els seus personatges en salvats, enfonsats o ficats en la "zona gris". Així doncs, el vençut seria -de dreta a esquerra- el primer personatge, clarament, i el salvat, el darrer, quedant-se amb el dubte de com classificar -en la zona gris?- els personatges del mig.
D'altra banda es pot interpretar que les quatre figues són una personificació de l'Emili, personatge al voltant del qual s'estructura l'obra. Així doncs, l'Emili seria representat en l'evolució que fa al llarg de la novel·la, essent un personatge rodó i que pren una educació des que entra fins que és alliberat del Camp d'extermini.
Per tant, una portada centrada en el concepte del tipus de narrador que s'utilitza en aquest impactant K.L. Reich.
Així doncs, la portada mostra com la mà -personificant el poder del narrador- domina d'alguna manera, o selecciona i determina les accions de cada personatge -quatre en la imatge. La mà, a més, està projectada a dalt de tot, com si d'una càmera es tractés, una càmera que ho veu tot i que pot posicionar-se segons quina escena vulgui representar o quin personatge vulgui detallar.
Deixant a banda la mà, els personatges que apareixen il·lustrats estan representats "en escala", de manera ascendent. Això pot donar peu a dues interpretacions diferents, ambdues possibles tenint en compte la intenció de l'autor en aquesta novel·la concentracionària.
D'una banda s'observen quatre personatges diferents, dels quals cadascú apareix en un estat d'ànim diferent. De dreta a esquerra, un personatge abatut completament; un altre que, tot i arrossegant-se, es pot aixecar i avançar; un tercer es manté ja dret i s'inclina lleugerament cap a l'espectador, donant l'esquena a la paret que té al darrere; el quart personatge, dret amb els braços alçats, es mostra "lliure", perfectament podria ser que cridés "eureka". D'aquesta manera es compliria la voluntat d'Amat de classificar els seus personatges en salvats, enfonsats o ficats en la "zona gris". Així doncs, el vençut seria -de dreta a esquerra- el primer personatge, clarament, i el salvat, el darrer, quedant-se amb el dubte de com classificar -en la zona gris?- els personatges del mig.
D'altra banda es pot interpretar que les quatre figues són una personificació de l'Emili, personatge al voltant del qual s'estructura l'obra. Així doncs, l'Emili seria representat en l'evolució que fa al llarg de la novel·la, essent un personatge rodó i que pren una educació des que entra fins que és alliberat del Camp d'extermini.
Per tant, una portada centrada en el concepte del tipus de narrador que s'utilitza en aquest impactant K.L. Reich.
1 comentari:
Com sempre..t'en portes el 10! m'encanta la teva portada!
Publica un comentari a l'entrada