divendres, 26 d’octubre del 2007

Recital poètic: Gerard Quintana

Bueno, jo parlaré sobre el recital poètic de Gerard Quintana al que vam assistir dimecres. Va estar molt bé, jo pensava que no m'agradaria o que m'avorriria ja que no m'agrada massa la poesia i creia que seria allà un home recitant poemes, però no, em va agradar. L'home aquest, en Gerard Quintana, ens va parlar una mica sobre la "història" de la música catalana, els seus inicis, que ningú cantava en català perquè el veien com una llengua massa "fina". Després també ens va parlar sobre alguns poetes com ara Pere Quart (pseudònim de Joan Oliver), va cantar algunes cançons (poemes seus o d'altres autors versionats en cançó). Entre les cançons que cantà recordo una que em va agradar molt que es deia "El far del sud", que ens explicà que s'inspirà perquè va anar a veure una pel·lícula un dia que estava trist i li va agradar molt i va fer aquesta cançó. També va cantar la de "L'empordà", la de "Ventdelplà"... Ah, si! I una ens explicà que li dedicà a una noia a la qual se li havia mort el pare i tal. Després de l'espectacle va haver-hi un col·loqui on podíem preguntar-li allò que volguèssim i tal. Va estar molt bé, em va agradar força! =)