dijous, 3 de gener del 2008

Cites Bíbliques

Jutges 16, 5-19 (Antic Testament)

5. Els principals dels filisteus van anar a trobar-la i li digueren: “Afalaga’l i procura saber d’on li ve tanta força i com podríem dominar-lo per poder lligar-lo. I et donarem mil cent peces de plata cadascun de nosaltres.”

19. Ella va fer que s’adormís a la seva falda, va cridar un home i va fer que li tallés les set trenes del cap. Ella va començar a sacsejar-lo, perquè la seva força s’havia apartat d’ell,


Aquesta activitat la trobo una mica-bastant complicada :S No sé si és perquè no en sé gaire de la bíblia o perquè... però crec que no em lluïré massa en aquesta activitat. He buscat les cites bíbliques que hem tocaven, me les he llegit com 10 vegades intentant veure-hi la part literària, com no la veia, m'he llegit un parell de vegades el capítol 16 aquest de Jutges però... tot i això, no ho acabo de veure massa això.

Sempre ens dius que diem que una cosa és literària quan hi trobem en ella una experència humana universal. En aquestes cites bíbliques les experiències humanes que jo trobo són traïció (per part de Dalila) i "codicia" (no sé com es diu aquesta paraula en català). Suposo que per això podem dir que són literàries (?). Com ja he dit abans, no sé si estarà bé això que dic ja que ho he trobat bastant complicadet :S

BON ANY ! :)

2 comentaris:

Bernat Vilaró Sabaté ha dit...

Jo també m'estic tornant boig, com en Serrallonga, amb aquesta activitat de la Bíblia!

Adalaisa ha dit...

Ai, estimats cronistes, ningú ha dit mai que la literatura fos cosa fàcil. Hi ha tantes interpretacions, poden significar tantes coses alhora, que encara no s'ha pogut sistematitzar com a ciència. Però potser aquí està la gràcia!Pensar sense saber si el final allò que jo he conclòs serà cert o no.