dissabte, 8 de desembre del 2007

Pintura modernista

Aquesta pintura de Ramón Casas correspon a l’any 1889, a l’època on Ramón Casas es dedicava a retratar amb sencilleça i elegància a les germanes dins la seva casa de Barcelona.
La pintura és anomenada com “La Terraza”.
És un retrar “plein air”, amb la figura de sa germana cosint, en la penumbra formada per les grans persianes que protegien el porxo del sol i la seva llum.
L’ambient de llum penumbrosa, més oscurs, reforçen la profunditat de l’escena.
El color vermell del vestit de la protagonista contrasta amb el domini del color gris i ocre de l’ambient.

El pintor ens vol mostrar amb aquest quadre el seu interès per captar lo inmediat, sencill, cotidià, lo íntim en plena finura.

Aquesta pintura em suggereix el que vol mostrar l’autor, un fet cotidià mostrat amb sencilleça, sense cap misteri ni imaginació.

Quan veig la pintura m’imagino una situació de diumenge a la tarda, una dona a casa seva que no te res a fer, i es dedica a cosir al porxo de casa seva, en la penumbra de la sala i la grisor del dia.

Em suggereix que aquesta dona no té noció del temps ni cap ocupació, llavors es dedica a cosir.

El que més m’agrada d’aquesta pintura és com destaca el vermell del vestit de la dona en contrast amb el color de l’ambient apagat, i el color verd del tros de planta que podem observar.

Quan veig aquesta imatge sento un tipus “d’enveja”, m’agradaria ser al lloc d’aquesta dona desocupada i estar sentada a un porxo com aquest sense saber que pasa el temps.