dissabte, 22 de desembre del 2007

La Casa Batlló (Gaudí)


L'obra arquitèctonica modernista que jo he escollit és La Casa Batlló (també coneguda com La Casa dels ossos) d'Antoni Gaudí.
És una obra que m'agrada força no sé per què i això que jo d'art plàstic no sóc molt aficionada que diguem... però no sé potser perquè des de petita la he vist i per allò dels ossos m'ha cridat l'atenció. Va ser gràcies a una professora que teníem a la primària que era pintora (pintava uns quadres molt bonics) i li agaradava molt Gaudí i ens va fer moltes sortides a Barcelona a veure el Parc Güell, la Sagrada Família, La Pedrera i La Casa Batlló... i potser per això, perquè a Gaudí el vam "estudiar" força per aquesta professora doncs se m'ha quedat.
L'obra en sí, no és "bonica", vull dir que si la mires fredament tampoc la pots calificar de "bonica" (per al meu gust), però no sé, té alguna cosa que em crida l'atenció! Quant al que m'inspira... em diràs negativa i que veig sempre la part negativa de tot però no li veig cap altre significat; a mi em suggereix mort per la forma dels balcons... semblen calaveres d'ossos, després tot és com molt apagat, formes com... molt sinistres (no sé com explicar-ho...), tot molt seriós. En fi, sí m'inpira negativitat, però aquest cop no crec que sigui perquè estigui negativa ni res... es que és així. Veus la Pedrera si que la veig més alegre, més... no sé...!